Gradering

Gradering er en prøve man går opp til for å teste sin fremgang i den aktuelle kampsporten. Graderingen for den enkelte er basert på pensum for den graden man har i den aktuelle idretten, og øker i vanskelighet for hver grad. Den også tester kampsportånden til utøveren. Graderinger starter presis og slutter noe senere enn vanlig trening. Du må huske kumite-utstyr og drikkeflaske.

I Oslo Kampsportklubb har vi en sermoniell gradering for både barn og voksne. Dato for gradering finner du i Spond eller under treningstider. informasjon om gradering vil også sendes til alle medlemmer per e-post hvert semester. Dersom graderingsdatoen ikke passer kan du som medlem eller foresatt ta kontakt med din trener for å finne en løsning.

Oslo Kampsportklubb har en fast avgift for karategradering på 100 kroner. Prisen bestemmes ved årsmøtet og kan derfor endres fra år til år. Graderingsavgiften dekker forarbeider til graderingen samt belte og diplom ved bestått gradering.